Sunday, February 7, 2010
lamanya aku menyepi.......
buat mumy wana ni i dah update yer citer terbaru.cite lama-lama pun aku masukkan juga.aku bukan tak menjenguh blog ni cuma aku suka jadi pemerhati jer.syok baca kisah-kisah kawan2 ni.oklah yg pertama aku nak cite pasal langkawi.hari tu hubby ada ajak aku p bercuti bawak anak2 dah lama tak bawak si aiman tu mandi kolam.sebab cuti sekolah yg pjg hari tu aku tak leh cuti memandangkan keje yg berlambak kat ofis yg nak close account dan aku pun menanggung kerja ada akak sama jawatan ngan aku p haji mana la dan nak fikir bercuti2 ni kan.pastu pada 20/1/2010 sehinga 22/1/2010 aku berada di langkawi.pagi2 dah bangun siap anak2 pastu p kat jeti kuala kedah naik feri kul 8.30pg.aku bawak juga adik aku 2 org sebab diaorg mmg dok dengan aku.sorg tunggu spm sorang jadi bibik aku.aku dok kat aseania beach resort kat pantai chenang ambik bilik yang ada 2 katil besar senang kami dok sekali semua.ok la bilik tu.yg paling best kolam dia yg terpanjang di asia.aiman mmg hantu air kolam.sepanjang aku dok kat situ aku jer org melayu yg lain semua mat n minah saleh yer.korang bayangkan aku nak turun p kolam tu rasa malu yg amat sgt mcm berada di negara diaorg plak.penuh org asing dok keliling kolam tu.depa plak pelik tgk kami.biasa la kul 3.00kami turun p kolam kul 5.30 baru la aiman tu nak masuk bilik.nasib la ada adik aku 2 org tu dok layan dia.aku sejam jer pastu naik dok bilik la.ariesya plak masa tu tak berapa sihat.asyik merenget jer.petang plak baru kami kuar makan n jalan2 kat pantai chenang tu.penuh ngan mat n minah saleh jer.susah nak cari pelancong malaysia.mungkin waktu aku p tu bukan musin cuti sekolah kan.esoknya plak kami start la jalan2 di langkawi tu.mula2 bangun pagi sarapan kat hotel dulu.sarapan sampai kenyang la dah macam2 ada kan.aku ni jer makan telan2 jer dah ariesya asyik merap jer.pastu kami semua bertolak ke beras terbakar.biasa jer tempat tu ada la beras terbakar skit depan umah org jer.kat situ banyak gerai2 jual kami batik.murah2 plak tu.aku pun borong sakan la tuk mak di pahang n mak mertua tidak dilupakan juga.beli minyak gamat pun murah juga.pastu kami gerak p ke makam mahsuri plak.nak masuk kena bayar rm5 sorg budak2 free je.masuk dalam tu leh tgk makam mahsuri,umah mahsuri semua la tentang mahsuri kita dapat tau.best gak tmt tu.pastu kami gerak ker dataran langkawi yg ada burung helang besar tu...aku takut p tgk dekat2 burung tu besar yang amat.seram aku.terfikir la aku mcm mana la org nak buat tu kan.tgk macam real jer burung tu.p tangkap gambar jer kat situ.kat langkawi cuaca redup tapi teramat la panas.asyik dahaga air jer.lepas tu kami teru sbalik hotel sebab ariesya nak tido.ptg plak aktiviti mandi kolam jer.dalam kul 5.30 ptg kami kuar plak p makan laksa kat tepi airport tu.adik2 tu jual kat dgn van kecik jer.pastu dia letak la kerusi n meja mengadap laut.laksa kat situ mmg sedap giler.tu la laksa yg paling sedap yg penah aku makan.teringat lagi aku ni..nyam..nyam..yam.nasib tak mengidam.ok nanti aku sambung lain.
posted by siti norida @ 5:44 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 

.::Who Am I ?::.

.::Waktu::.

.::Kalendar::.


Free Blog Content

.::Catatan Lepas::.

.::Arkib::.

.::Pesanan::.


Free chat widget @ ShoutMix

.::Bilangan Pengunjung::.

.::Bloggers::.

.::Sumber Berita::.

.::Template by::.

Blogger Templates