Saturday, June 21, 2008
dugaan sepanjang kehamilan ini
a'kum....disini ingin aku kongsikan bersama pengalaman aku mengandung anak yg ke2 ini.diawal kehamilan aku biasa la alahan sikit2 jer.cuma aku selalu pening.kerap juga ambil ubat sampai limite bayaran ubat tahunan suamiku hampir habis untuk aku.masuk kandungan 4 bulan doktor scan bb aku cakap uri aku masih dok dibawah.terkejut juga la aku.doktor kata second scan akan dibuat masa 28 week nanti.nak tgk samada uri dak naik keatas ke blum.doktor ckap takut bleeding jer.mmg aku penah bleeding pun sebelum ni tapi tak byk tapi aku tak ckp kat doktor pun takut byk plak ceritanye.doktok ckp kalau 28 week uri tak naik juga kemungkinan aku kena bersalin operation.ketar juga la dgr tu.sebab ank sulung aku bersalin normal.tapi aku berserah n berdoa semoga semuanya selamat.masa aku kandungan ku 6 bulan aku jatuh terduduk kat depan bilik air.msa tu nak mandi dalam kul 6 pg nak p keje.licin lantai, aku pun tgh mamai2 lagi waktu tu.masa jatuh tu aku tak ingat apa2 dah.jadi bingung sekejap.pastu baru aku ingt ank dalam perut aku.aku cepat2 bgn. lutut n ibu jari aku luka la.nasib la tiada bleeding.tapi bb aku tak gerak sampai la kul 10pagi lepas bidan urut baru aku rasa dia gerak.dalam kul 12 abg balik keje terus bwk aku p klinik.doktor scan cakap bb aku dok songsang plak.mungkin dia beralih masa jatuh tu.sekali lagi dugaan aku terima.doktor suh aku rujuk kat klinik yg aku check tiap2 bulan tu.aku dpt la mc tuk hari tu.masa kandungan aku 30week doktor second scan dilakukan.doktor ckap kandungan aku semuanya ok tiada masalah.aku bersyukur diatas segalanya.lepas dah semuanya ok.badan aku plak sakit2.nak berjalan hanya tuhan yang tahu betapa sakitnya aku rasakan.sampai ada ketika aku menangis kesakitan yang amat sgt.sebab tak tahan sakit aku p urut.bidan cakap anak aku dah tak mau naik.dia dah syok dok kat bawah.aku kena tahan la sampai tiba waktu bersalin.2 org bidan cakap mcm tu.ni la dugaan sepanjang aku mengandung anak ke2 ni.aku sentiasa berdoa semoga aku dipermudahkan bersalin.aku snggup hadapi semua ni hanya untukmu anakku.......
posted by siti norida @ 7:48 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 

.::Who Am I ?::.

.::Waktu::.

.::Kalendar::.


Free Blog Content

.::Catatan Lepas::.

.::Arkib::.

.::Pesanan::.


Free chat widget @ ShoutMix

.::Bilangan Pengunjung::.

.::Bloggers::.

.::Sumber Berita::.

.::Template by::.

Blogger Templates